Uda's n Dara's ,, TQ cz be my follower,, harap ya boleh kenal kamu semua dengan lebih rapat!!

Monday 31 December 2012

glasses ball.... makna tersurat dah makna tersirat


Assalamualaikom all.. whatsup kipassusahmati sekalian??? Ada baik? Huhu today nak cerita pasal bebola kaca yang aku beli semalam kat jitra. (and sebenarnya ada seribu satu cerite yang berlaku semalam.. kalau nak tahu insyaAllah kalau aku ada masa aku tulis dalam entry akan datang ye..huhu )

Semalam semasa berjalan dalam Aneka (rasenye 2 la nama mall tuh,, aku pon x perasan cz men ikut je member-member girl aku ,sebab aku x pernah lagi sampai ke jitra sebelom ni,,huhu :p )kami pon masuk la kat satu kedai cenderahati. Memang mula-mula hajat x nak beli pape pon kat kedai 2,, sebab have no reason to buy a gift for anybody or for my self. And when my friend call me for helping her choose a souvenir for some one her love,, or maybe for her self… aku pon pilih la bebola kaca yang agak sesuai la untuk dia. Dalam kedai tu memang banyak bebola kaca yang ada patong bear kat dalamnya. But for me, all patong-patong 2 not very cute like their need to be. And suddenly koi terjumpe 1 little glasses ball yang ada 2 ekor beruang dalam keadaan yang happy gile. Macam ada makne yang tersurat dan tersirat untuk glasses ball tu. And when I look it, rase macam sayu pon ada. Entah la macam mana nak describe untuk korang paham pon aku x tahu. But yang penting in that glasses ball menceritekan satu memory yang precious between two people. For me its look likes memory between brother and sister. So aku pon teringatlah kat sorang and only 1 brother that I have. Nama diberi Mohd Najmi bin Hamdan. ( nah,, kau ngah.. koi tulis name aok..hohohoho)

Bila aku pusingkan base glasses ball ni, music dari music box akan kelua, n bola ni pon berpusing la.. so kalau tengok lama-lama aku rasa sedih la pulak. Macam bebola tu ceritekan memory yang aku ada between abang aku 2 dah x kan kembali sampai bila-bila (means tandanya my big younger brother pass away oledy… apekah??? Abang aku hidup lagi woii ) huhu ni mungkin wa lindu sangat sama wa punya abang , sampai wa rasa yang bukan-bukan bila wa tengok bebola kaca tuh… yela,, kat rumah selalunye aku and angah je yang ada, so kat sape lagi aku nak manje2 kalau bukan kat die. And part paling best time gaduh ngan dia n time aku pakse die soh dukung aku pusing2 dalam rumah. (nasib abang aku tuh angkat berat.. kalau dop,, x tahu la aku macam mana die nak angkat aku yang terlebih muatan ni..hakhakhak )

 haishhh ni la susahnya kalau kita terlalu rapat ngan someone… tak kira la sesape punnn.. and member aku selalu nasihat, supaya aku jangan terlalu manje dengan abang or kakak aku,, sebab when dieorang get married nanti aku jugek yang sedih,, sebab terpakse work alone. Huhuhu… manjekan admin korang ni.. hehe biar le~~~ aku nak manje-manje pun,, ada korang kesah?? :p ^.<

Okeh,, sampai sini jela cerite untuk harini.. byebye jumpe dalam entry akan datang.. wasalam

comei x bebola kaca ni... huhu ^^

No comments: