Uda's n Dara's ,, TQ cz be my follower,, harap ya boleh kenal kamu semua dengan lebih rapat!!

Monday 2 December 2013

say NO to VIOLENCE AGAINST ANIMAL

Assalamualaikom hi whatsup kipassusahmati..  korrang buat ape ek time-time petang camni? Mesti ramai yang tengah membute kan… kan… huhu ,,, selalu nya aku pun membute jugak time waktu petang macam ni, tapi nya tak untuk hari ni, sebab start dari pukul 9:30 hampir nak ke pukul 10 aku rehatkan badan aku kat atas katil hingga lah ke pukul 11:35am. Tu pun roommate aku kejutkan sebab aku ade kelas pukul 12:30pm. Tapi bila tengok jam, dah macam x sempat nak bersiap + kesihatan yang x berapa bagus ( selesema + batuk = paham-paham je la rasenya macam mane). Plus aku dah makan ubat selesema n batuk before pergi kelas pukul 8am tadi, so memang mengantuk gile la tadi. Balik-balik terus tido ( tu pon berperang dengan batuk, baru nak terlelap, batuk pulakkkk). Sebenarnye aku janji ngan group assignment, yang aku akan hantar point no 2 kat diorang untuk diorang buatkan slide… huhuhuu tapinya aku x start lagi untuk continue yang aku dah buat malam tadi. Huhuhuu ( adoiiii ni pon batuk lagi,, baru je makan ubat batuk + baru je balik dari toilet,,, dugaan betol lahh… so redha je lah) .

Tadi aku tengok nasi lemak copi O (ulangan kisah HERO) kat Fb Dunia Kucing. Memang aku menangis bila papa hero (Ph) cerita tentang saat-saat abam Eyo nak ‘pergi’… abam Eyo dah jadi LAGEND kat hati kami – pencinta kucing- . bila tahu abam Eyo pergi meninggalkan kami disebabkan leukemia, memang membuatkan kami tersentap. ( ari tu bila dengan pasal news ni, terus aku teringatkan tentera-tentera ku kat rumah, rindu gila nak tengok telatah mereke.. bila member aku ajak balik (12/12/2013) minggu dengan, x sampai 3 kali kot aku fikir, terus aku setuju, walaupun memang banyak kerja aku kene buat untuk last-last day before final exam untuk sem nih).  So, bak kate pepatah, yang pergi tetap pergi… sebab itu sudah menjadi lumrah terhadap yang bernyawa. Harap kenangan HERO sentiasa di ingatan sampai bila-bila. Amin.


Masa aku tengah tengok video ni ( mase dok menangis) aku teringatkan gambar-gambar yang aku snap masa kat pesta konvo aritu. ( pesta konvo x abis lagi.. huhu). Gamba ni memang la bukan gambar kucing, tapi sepsis yang hampir serupa dengannya. Iaitu ahli keluarga besarnya dan juga haiwan-haiwan exotic yang telah dianiaya oleh golongan manusia yang berhati SYAITAN. Jom tengok gambar-gambar menyayat hati pencinta haiwan.   


pak belang ku :(


ni harimau bintang kan? ke citah? confius dah aku 
tengok,, baby lagi dah kene aniaye,, sian 

sebelah pak belang ni rasanya kulit biawak... yang ini pon engkao orang nak?? 

nak wape ngan kulit buaya ni? hang bag? kain kat dunia ni banyak lagi,, klw x cukup kain, ambik pelastik,, getah ke =='

yang depan ni kalau x silap seladang,, yang belakang tu kaki gajah 

gamba yang ini eden x ingat haiwan apekah... sorry la ye

yang bekilat kat tengah tu pon aku x sure haiwan apekah ia. harap maaf

time aku tengok dengan mata aku sendiri malam tu, aku tersentak,, tangan ku hampir menggigil( tapi aku cover),, yang peliknya harus ke mereke diperlakukan sebegini? apa salah mereke pada manusia? sesiapa yang baca entry ni tepuk dada tanya hati... kalau hati cakap,, its ok... that show u not a not 'ok' person. 

wasalam.
~mirahamdan~
 5:11pm
2/12/2013

3 comments:

Nae said...

eh jap ! dekat mana pameran haiwan2 ni semua awak tengok ? kejam kan manusia sekarang . buat haiwan yang tak berdosa macam ni , apalah perasaan haiwan tu bila kulit dia di siat , dicarik, dipotong , ya Allah ..semoga yang buat macam tu pada haiwan takkan terlepas dari Azab Allah kat akhirat nanti! :( nice share dear..!!

Unknown said...

eh acane aq nak reply comen kamu nih,, xpe lah,,, bedal je la kat sni.. 2 mase pameran kat ekspo convocation UUM, 2 sume barang rampasan jabatan haiwan, x thu la sape punye angkara. hope segale perbuatan camni xkan berlaku lg.. amin ( tq dear ^^)

Unknown said...

eh, jabatan haiwan liar kot,, entah... x engt dah