Uda's n Dara's ,, TQ cz be my follower,, harap ya boleh kenal kamu semua dengan lebih rapat!!

Monday 18 November 2013

"saya nak jumpa awak..." Aku seorang lady #2#

Aku seorang lady
#2#

Hmmm.. hari ni pun aku tak nampak dia. Teringin sangat nak tengok muke dia, walaupun dari jauh. Tapi dah memang tertulis kut, aku memang tak ada rezeki untuk bersua muka dengan dia after hari sabtu baru ni. Cuma dengan kawan dia saja yang aku terserempak di café petang semalam after jog.

Tapi………… aku terfikir jugak, kalau aku jumpa dia, apa yang aku nak borakkan dengannya? Apa yang aku nak cakap? Takkan nak duduk saja. Kalau macam tu lebih baik jangan jumpa. Aku pelek dengan diri aku sendiri. Aku pernah fikir yang aku ni dah kenapa? Mungkin hati and fikiran aku ni dah tak betul kot. Sebab, after history yang lalu, aku dah susah nak suka kan orang sampai macam ni sekali. Even kawan baik ku sendiri. Sampaikan aku tak ada perasaan nak couple. Pelekkan? Selalunya remaja pada umur aku, memang tidak boleh lekang dengan pasangan sendiri. Tapi tak bagi aku. Jika ada pasangan, pergerakanku dan juga pandangan ku akan terbatas. Termasuk juga cara pergaulanku will be different too. So, sebab itu lah aku tak terfikir untuk couple-couple ni. Sometime aku rasa bosan dan meluat bila tengok some couple duduk rapat-rapat, pegang tangan. Kan kamu bukan muhrim, kenapa nak buat macam tu?

Selain tu jugak, aku ni jenis yang suka capai apa matlamatku dulu. Matlamatku adalah untuk mendapat high score in my semester left ni. Nak dapat moto kesukaan ku, 600 cc or 1000cc seperti Valentino Rossi. Dan nak dapat kerja di Singapore. That was my matlamat untuk sekarang. Then apabila semua ‘mende alah’ tu aku masih belum tercapai, so memang susah lah hati aku nak terbuka untuk menda lain atau somebody else. Abahku turut pernah menasihatiku supaya jangan bercinta waktu berlajar, tapi hati aku kala ini macam susah nak dengar cakap. Susah pulak nak ikut plan yang aku sendiri dah rancanakan. Ini yang membuatkan ku peneng kepala memikirkan hal ni.


But apa-apa pun.. still,,,,, kalau boleh,, saya nak jumpa awak.  

p/s: gambar dan cerpen, tiada kena mengena. harap maklum. tq

No comments: