Uda's n Dara's ,, TQ cz be my follower,, harap ya boleh kenal kamu semua dengan lebih rapat!!

Sunday 17 June 2012

ceramah isra' mi'raj


assalam Oulllsss Uda’s n Dara’s…


alhamdullah,, berkesempatan juga untuk mengadirkan diri ke masjid tadi. Malam ni ada ceramah “ isra’ mi’raj oleh ustaz Haji Syarif. Alhamdulillah ada juga yang masuk dalam kepale ku ni.. ( dah lame x dengar ceramah, macam-macam gangguan yang datang ).
Korang tahukan tentang isra’ mi’raj? Jika x tahu, meh-meh  ya terangkan sikit ( apa yang ku tahu je la ) .
 isra’ mi’raj adalah satu perjalanan Nabi kita (Muhammad bin Abdullah ) naik ke langit. Perjalanan Nabi bermula dari masjidil haram (di Makkah) ke masjidil Aqsha (di palestina) . jauh tao masjidil Aqsha tu. Perjalanannya mengambil masa lebih kurang 40 hari ,tapi dengan izin Allah perjalanan itu dapat dilakukan dalam masa 1 malam sahaja. (hebatkan Tuhan kita, Alhamdulillah) . pada zaman itu,hal ini sudah dianggap mustahil.
Oleh itu golongan yang tidak beriman seperti Abu Jahal menggunakan peristiwa ini untuk memalukan serta menjatuhkan Nabi Muhammad.
Ok lah,, itu serba sedikit tentang Isra’ mi’raj. untuk keterangan lanjut tentang peristiwa ini , korang boleh la follow blog ni.. http://www.shiar-islam.com/doc8.htm
So lepas dengar ceramah, kami semua berpeluang berimamkan ustaz Haji Syarif . and seperti biasa selepas ceramah mesti ada kudap-kudap.. hehe (sebab tatao kat mane , ya x ambik la kudap-kudap tu ==’ ,,, rugi betol !!) ok itu je la entry untuk kali ni. Byebye..



Mira say: walaupun join bizz, Rohani kene jage jugak.. huhu , so dengan PB apa-apa pon boleh!!

 ni bukan gambar dalam masjid ye,, saje mao letak gambar ni.. huhu ^^

2 comments:

Unknown said...

Happy Is'ra Mi'Raj.. CHinggu deul!! :D

Unknown said...

happy Isra' Mi'raj bro,, but wht is CHinngu deul ??? ==' ?